Odvijanie navijaku je bohuzial riesenie od prevodovky, a na spiatocke sa toho vela narobit neda …
(alebo navit lano naopak, navijat na spiatocke, a odvijat rychlostami, co uz sa da, ale zase ta rychlost navijania nie je nic moc).
Najcastejsim sposobom je montaz kolikovej spojky. Cena zaujimavo stupa. Za cca 2 roky od 50 po sucastnych 100 eur.
Na co sa pripravit:
Rozoberanie navijaku je maly porod jezka proti srsti.
Hlavne oddelenie lavej konzoly od hriadele je na vrazdu. Ale ked to nejde uz ani naozaj velkym kladivom (robim si srandu), tak pouzijeme rozum.
(veci ako ze zacneme vyliatim oleja a demont lana, preskocim).
Povolime matice vodiacich tych ukladaca lana.
Nachystame si 4 ks srobov, teraz z hlavy neviem, co dom dal, asi 17-20 gola nadstavec.
2 z nich zrezeme natesno a umiestnime ich medzi lavu konzolu po oboch stranach hriadele, a oprieme o opacnu stranu (je to krytka loziska). Este predtym nasadime na sroby po 2 matice, jednu origo rozmer, a jednu o cislo vecsiu).
Vytacanim origo matice tato tlaci na konzolu a rozpina sa. Striedavo otacavame obami srobmi.
Ked prideme s maticou na koniec, zase zatocit, vlozit vecsiu maticu, a zase vytacat. Nasledne budeme asi musiet pouzit nove sroby, ktore zase zrezeme na tuto uz roztiahnutu vzdialenost konzoly, a opakujeme. Tieto zroby by uz mali konzolu (Zvycajne zapecenu od hrdze) strhnut uplne. (alebo takmer uplne, ale na to uz postaci lahsie rany kladivom).
Nasledne treba povolit krytku loziska, je tam jedna velka matica so zaistovacou podlozkou. Pri davani krytky dolu pozor na polmesiacove podlozky, ktorymi je podlozena, zistite, ze tam su, az ostanu clovekovi v ruke.
Maticu a podlozku prec. Z pravej strany navijaka po obvode povolte sroby. Nasledne by mal ist ist bubon stiahnut z hriadele, myslim, ze jemnym pacenim medzi pravu stranu bubna a obal snekoveho kolesa.
Nie, takto sa to presne nerobi !!! 🙂
Odporucam si nachystat (Zohnat) tesnenie skrine navijaka, oplati sa uz dat nove. (tesnenie ma na starosti zabranit slzeniu oleja smerom von).
Navijak je rozobraty, take vycistit a hura montovat volnobezku.
Ja som kupoval z bazosu, a chcem upozornit na nasledujuce veci:
Prilozeny montazny manual – nie je … Ani po urgenciach ..
Budete vrtat (to je ok). Budete skracovat podla potreby tazne tycky (to je ok). Ak Vam pride polotovar, ako mne, budete koliky osadzat vo vlastnej rezii, ja som kupoval pevnostne sroby. To by nevadilo. Vadi, ze neviete dlzku, a laborujete so skladanim a rozberanim skrine navijaku, kedy to uz konecne rozpina..cize furt obrusujete.
No a nakoniec .. Navrtanie pravej strany konzoly pre vodiace tycky. To je dalsi porod. Ani nie tak vrtanie, ako ich vymeranie a vyznacenie. Co sa tyka vrtania o ktorom som hovoril, ja som sroby pre istotu zalepil najlahsim Loctidom, sice nepredpokladam, ze to niekedy budem davat dolu, ale co ked ?) A ano, aj tieto sroby si budete kupovat vlastnej rezii.
(P.S. ak sa Vam zadari ulomit bubon ako mne, debilovi, tak to ide v pohode zavarit elektrodami pre liatinu ES 723, par bodov 2.5-kou a zvysok dovalit 3.2-kou, vyzera to dobre, zatial to drzi).
Este vybrusit ukoncenie tej zahrdzavenej casti hriadele co neslo stiahnut smirglom, a hura skladat na necisto. Ak vsetko funguje ako ma, a spojka vypina/zapina spolahlivo, mozeme to vyskladat.
Osadit nove tesenienie, vlozit pravu cast konzoly z hriadelov do bubna, nalisovat lozisko, zatiahnut maticu s kontrapodlozkou, kryt loziska s polmesiac podlozkami, srobiky a sup do lavej konzoly. Potom este obvodove sroby pravej konzoly (skrine navijaku), a hotovo.
Uz len osadit vodiace tyce, ukladacie vreteno do lozisk, ozubene koleso na vreteno + retaz, a cele to zatiahnut.
Zabudol som, ze srdiecko ukladaca treba vybrat na zaciatku demontaze, a osadzat sa samozrejme bude posledne.
Vlastne nez to zatiahnete, pohrajte sa na necisto s tym, kde vychadza montazna diera v bubne na lano, versus otacanie bubna pri namotavani, a nasledne ukladanie lana … Mozno budete musiet trochu pootocit ukladacie vreteno voci samotnemu bubnu, aby ukladac optimalnejsie fungoval.
Ak mate dojem, ze ok, zatahujte.
Po osadeni navijaka na miesto, este nejaku paku, co bude tahat za vodiace tycky a hotovo. (Alebo aj predtym, ak to umoznuje montazny priestor navijaka).
Neviem ci som v mojom pripade urobil nieco zle, ale moja volnobezka ma tendenciu pri tahu trochu vyskakovat, riesenim je bud to poistit nejakou pruzinou, ktore paku tiahel tlaci od bubna (tiahla sa tlacia dovnutra), ale nejake kontra sroby (ja som volil kontrasroby, je to malicko nepohodlne, ale mam istotu, ze volnobezka nevyskoci.).
Ono povolit to, je otazka par sekund.