Kiper, ktory prisiel ku mne s traktorom bola opacha. Resp. smiesne uzka naprava (tazko povedat z coho, ale pasovali tam kolesa z Vs3), ktorej nejaky dobrak odrezal brzdove kluce (fakt to uz neslo spravit inac ?), a kvoli urcitej svetlej vyske, umiestnili piest tak, ze korba vlecky bola nezmyselne vysoko. K tomu smiesne mala sirka (90 cm ?), a sice co to odviezla, ale v lese nalozena vlecka musela byt strasna sranda.
Lepie foto nemam:
Okamzite padla volba na prekopavku. Bohuzial sa mi nepodarilo zohnat brzdenu napravu, tak som si povedal, ze spravim aspon nebrzdenu, ale s ktorou sa nebudem bat nieco vozit.
V zasade som nechal sasi a korbu ako boli, len sa zmenilo uchytenie piestu, aby sa zachovala aj svetla vyska, aj to dokazalo vyklopit pod urcitym uhlom.
Napriek tomu, ze isla korba sialene dolu oproti povodnej verzii, dobre sa nakladala, a pritom kipovala. Sice to mhlo byt este o par stupnov lepsie, ale dalo sa.
Tu este boli povodne kolesa. Naprava asi 5 tonka, 8,25×15 myslim …
Pozorny citatel si vsimne, ze sa drevo opiera o zem. Ano. Ale sypky matros by sa sypal. Toto este nie je kompletny zdvih.
A kedze uz boli pneu znacne po zivotnosti, a nove majland, do oka mi padli fesacke kompet plneu z traktorbagra. Az na malicke upravy niektorych dier na diskoch, to sadlo ako rit na serber.
Vyborne sa na tom vozilo, nedokazalo sa to zaborit. Ale bohuzial, celkom bola vlecka tazka, a prudke vyjazdy do lesa, po, co len trochu mokrej ceste si vybrali svoju dan. Isla do sveta.
Z predchadzajuceho vozitka (samuraj) mi ostala vlecka zo zadnej napravy nejakejo osobaku. Ta zase odviezla – nic. 800kg nepovazujem za celkom vhodne minanie nafty a casu, ked to musim otocit hore dolu par krat.
Ok. Tudy cesta nevede. Co s tym ?
Hladal som napravu, ktora by zniesla okolo 2-2,5 tony. Volba bola viac menej jednoducha. Nieco dodavkovite ….
Ludia sa zblaznili, a pytali za to modre z neba. Ako ja ich chapem, ale typek vedel, ze to chcem na vozik, ale aj tak sa tvaril, ze to bude ND pre dodavku a idem na tom zarabat.
Potom, ze: Furgon ! .. 2.5 tony, brzdena. Noo, ake nestastie. Hura zhanat. Podarilo sa. (inac celkom uzkoprofilovy tovar).
Napravy povodny majitel odrezal, vybral poolosi, a nechal na pospas pocasiu. Gumy zodrate, mechanika zahrdzavena …
Takze rozhybat. Ani s tym nebolo moc roboty … Brzdove valceky KO, ale aj tak som to povodne chcel brzdit len mechanicky rocnou brzdou, cize jedna pakna z kazdeho kolesa. (bowden natiahnuty na paku rucnej brzdy az k miestu vodica, a tam kontrolovat silu pritahu podla potreby).
Ked som to cele rozhadzal, povedal som si, preco uz neosadit nove valceky, a nespravit to hydraulicke. Predsa len 2 pakne ubrzdia viac ako jedna. V zasade to stale budem kontrolovat pakou rucnej brzdy, len pribudne brzdovy valec + nadrzka. (najazdovu brzdu som zavrhol, tudy pre mna cesta nevede – rucna brzda mi pride viac funkcnejsia).
No uvidime.
Zatial su teda nachystane kolesa. Nejaka dobra dusa bomzla, ze tam pasuju 235/85 R16. Zobral som nejake MTcka z offroadu. Light uz obrusene v terene, ale na vlecku akurat. Zadna naprava Furgnou ma povolene 2350 kg. Zatazovy index pneu je 120 = 1400kg/pneu. Takze rezerva.
Ok. Aka by mala byt celka ? Mala vlecka ma 2x1x0,5m … A nic moc (objemovo).
Tak som sa rozhodol 2,5×1,3m. Malo by to zniest 2 IBC kontajnery (1000l plastove kade). Ci to bude kiper ? Nie .. Aspon zatial. Je to odhadom mozno aj o 35-40% zeleza viac na hmotnosti, vozit to zbytocne hore dolu, a kipujem 2-3 do roka. To sa mi neoplati. Zaklad pre mna je dostat sa s vleckou do lesa. (preco ? lebo nechodim na prasaka, a nedodrbavam cesty tahanim za sebou ako zvysok demetneho naroda okolo mna, ktory ma problem si vybavit odberny listok, a tahaju o 106 lebo – kradnu ! A tu je idealne aby clovek bol nevideny.). (ano ja viem, taha sa .. v zime, ked je to zamrznute ..nie cely rok !). (ze tahaju aj lesaci ? No. Tahaju … Ako kde, ako kto .. Niekto po celej trase, niekto len na prve mozne miesto, kde je mozne spravit skladku, a odtial idu auta s rukami).
Tolko cca poskladanie, ci to cele bude ako ma, a postupne budem bastlit dalej.